روستای نظرآقا-نظرآقا سلام

در شب قبل از شهادت شهیدان پراینده و بهنام چه گذشت؟ (از زبان نجف بدره)-نظرآقا سلام - www.nazaragha-salam.ir

عنوان بنر

نیازمندی ها

تبلیغات 1 تبلیغات 2  3تبلیغات

مطالب پیشنهادی

در شب قبل از شهادت شهیدان پراینده و بهنام چه گذشت؟ (از زبان نجف بدره)

  • 15:01
  • 321  بازدید

 

نظرآقا سلام، میخواهم یکی از داستان های خود که مربوط به جنگ 8 سال دفاع مقدس و شهید شدن 2 تن از شهدای روستایمان یعنی شهید عباسقلی پراینده و شهید جمال بهنام  را در جزیره خارگ برای شما بازگویی کنم .

من به همراه چند تن از دوستان خود از  روستا  از جمله این دو تن در جزیره خارگ در شرکت نفت فلات قاره کار می کردیم . محل کار من در ساحل بود ولی شهید پراینده و بهنام در کشتی یدکی رهنا کنار سکو نفتی 11 بود  . اتاق استراحت من و این دو شهید تقریبا نزدیک به هم بود ، بیشتر شب ها برای جویا شدن از حال همدیگر در اتاق همدیگر  به شب نشینی می پرداختیم و تا دیر موقع به گقته گو از روزگار و کارهایی که در همان روز ها انجام می دادیم می پرداختیم .

هواپیماهای عراق به شدت تاسیسات نفتی خارگ را بمباران می کردند . شب قبل از شهید شدن آن دو عزیز ، در اتاق من نشسته بودیم ، شهید پراینده گفت که احساس عجیبی دارم . شهید بهنام با شوخی به او گفت نکنه تو  فکر شهید شدن هستی و خلاصه اون شب نیز مثل شب های دیگه تا دیر موقع نشسته بودیم و بعد هر کس برای استراحت به اتاق خود رفت . طبق روال هر روز ساعت 4 بعد از ظهر در اتاقم بودم که یکی از دوستانم به نزد من آمد و با چهره ای پریشان به من گفت که سکوی 11 به همراه کشتی یدک کش رهنا را هواپیماهای دشمن زده است .

از انجا که محل کار دو شهید نامبرده در انجا بود ، زود خودمان را به اسکله رساندیم تا از حال آنها با خبر  شویم . در آنجا به ما کفتند که بهنام و پراینده شهید شده اند و به سردخانه شرکت نفت منتقل  شده اند و خداداد شاکر هم به شدت مجروع شده است . خداداد شاکر را برای درمان بیشتر با هلیکوپتر به شهر بوشهر منتقل کردند . به محل کار برگشتیم  و به قسمت اداری رفتیم و کارهای اداری هر دوی آنها را انجام دادیم و مجوز انتقال پیکر دو شهید از سردخانه شرکت نفت جزیره خارگ به سردخانه نیروگاه اتمی بوشهر را گرفتیم .

فردای آن روز پیکر هر دوشهید عزیز را به همراه یک کشتی تند رو به شهر بوشهر و از آنجا به سردخانه نیروگاه تحویل دادیم . بعد به روستا برگشتیم و شب هم برای همدردی با  خانواده های شهید به منزل آنها رفتیم . فردای آن روز هم مجدد به شرکت برگشتیم و به کار مشغول شدیم .

در آخر اگر بخواهم در مورد شخصیت آن دو بگویم همین بس که انسان هایی مومن با شخصیتی بزرگ و سخت کوش بودند./ع.ر

 

شهید پراینده

شهید جمال بهنام

یادشان گرامی باد

***


مطالب مرتبط:

1) مديريت، نظراتي که حاوي توهين ، هتاکي ، افترا و مسخره کردن شخص يا گروهي باشد را منتشر نخواهد کرد.
2) نظرات تبليغاتي ( معرفي سايت هاي تبليغاتي ) درخواست تبادل لينک منتشر نخواهد شد
3) لطفا جهت بوجود نيامدن مسائل حقوقي از نوشتن نام مسئولين و شخصيت ها تحت هر شرايطي خودداري نمائيد.
4) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.

نظرات برای این مطلب
  • 10 سال پیش - 13:52
    خیلی استفاده کردم ممنون از سایت خوبتون
  • 10 سال پیش - 1:54
    برای ما جوانها که کمتر آشنایی با این دو بزرگوار که شناسنامه‌های روستا هستند،‌ مطلبی بسیار خواندنی و لازم بود.
  • 10 سال پیش - 10:43
    خداوندبیامرزدشان.
کد امنیتی رفرش

عنوان باکس

هیئت سیدالشهدا روستای نظرآقا

گالری تصاویر

درباره ما

نظرآقا سلام

سایتی که در پیش روی شما قرار گرفته(نظرآقا سلام) سایت رسمی نظرآقا(مرکز دهستان زیرراه) است این سایت در شهریور ماه 1391 و با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم شریف مرکز دهستان زیرراه و انعکاس مشکلات نظرآقا به مسئولین بخش، شهرستان و استان طراحی شده است. و برای چنین هدفی همواره در تلاش هستیم تا خدمات سایت را گسترش دهیم. این امر محقق نمیشود، جز با همت بلند و همکاری صمیمانه شما عزیزان. از سروران دلسوز خواهشمندیم تا در رفع نواقص و بالندگی این جریان و حرکت منت گذارده و مدیران این سایت را یاری رسانند.